Beautliful Kato Stalos

Vi gick en tur inåt på ön en eftermiddag. Titta ni, vad fint det var där!

Olivträder överallt.

Fräsh tjej..

Fräshare kille.

Tittei!

Sen hittade jag dessa vackra blommor, och Calle fick snällt posera..

..som Ferdinan!

Dessa små kyrkor stod överallt längs vägarna. Det betyder att det varit dödsolyckor där.. Tydligen har trafiken blivit mycket lugnare där nere efteråt.

Summerlovin

Jag tänkte dela med mig av lite bilder från vår vecka i Kato Stalos på Kreta. Hoppas någon där ute tycker det är roligt att se!

Övertaggade första kvällen, det var ju så fint.

"Jag bara råkar stå här med handen i fickan och spana utöver havet"

Obligatorisk minigolf. Just på detta hål fick jag hole in one medan Calle behövde 8 försök! Just saying.

Vi avnjöt mat på balkongen, och åt även frukost där varje dag. Vårt hotellrum var helt underbart!

Min snygging inne i Chania. Återkommer en annan gång med fler bilder av den vackra hamnen.

Detta var medan vi fortfarande kunde pussas.. Förklaring följer.

Såklart blev det en öl vid polen.

Vackraste mannen!

Många restauranger var generösa med fruktfat efter middagar.

På dagarna var vi oftast på den vackra stranden.

Så nöjd.

Flera restauranger hade helt overkligt fin vy. (Ja, lite pinsamt att ta sådana bilder mitt blant alla gäster)

En dag åkte vi till Elafonissi, den vackraste stranden jag någonsin sett! Den var även vackrare än jag kunde minnas, jag var nämligen där för 8 år sedan också.

"Inte dumt" sa Calle.

(Också pinsamt att ta sådana bilder mitt på en fullt befolkad strand)

(även sådana bilder är lite pinsamma att ta, mitt på hotellet)

Så taggade över att ett annat människa faktiskt tar en bild på oss! No more självutlösare.

Vi spelade pingis ett par gånger, det är ju jättekul! Tjejlag någon?

Nördar som vi är blev det en hel del läsande. Här till och med i kofta. Calle tyckte mycket om vår A/C medan jag är lite mer kallblodig av mig förstår ni.

I Chania för att shoppa lite. Har ni märkt att Calle plötsligt började gå runt med en vit fläck på läppen? Japp, han lyckades få ett förbannat munsår mitt i vår semester! Så från onsdag och framåt kunde vi inte pussas. DET om något var ren smärta för oss båda.

¨
Och Calle skämdes för sin läpp stackare. Här trodde han sig kunna gömma läppen med att se ut så här?

Sista kvällen förstod vi på väg till restaurangen att läget i Oslo var mycket värre än vi först trodde..

..så det resulterade med en kväll framför CNN med Gyros som hämtmat istället.

Vi hade en jättefin resa, trots krisen med Calles läpp (finss). Vi tog alldeles för mycket kort för vårt eget bästa, så några bilder till kommer ni få stå ut med. Men nu ska vi se en film och sova inför morgondagens tidiga resa till kära Trondheim.

Hej vänner.

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Händelserna i Norge har påverkat mig så mycket, mitt hjärta blöder för alla ungdomar och deras anhöriga. Det är overkligt, så grymt och vidrigt att man nästan inte kan tänka på det. Men jag kan inte låta bli. Ord räcker för en gångs skull inte till och då vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Just orden brukar jag ju hitta.

Det känns otroligt skönt att vi ska åka hem imorgon, till Trondheim. På kvällen ska vi gå i fackeltåg och jag ska krama min familj och alla vänner. Just nu känns allt så tungt, särskilt då min kära kära pappa skulle fyllt år imorgon med. Jag ska köpa blommor och åka till hans grav för att uppdatera honom lite, åtminstone.

Nä sköt om er allihopa. Livet är så ömtåligt!

Kato Stalos 16 - 23 juli

I natt åker vi äntligen ned till Grekland för en veckas semester i solen! Som vi har väntat och längtat. Må så bra mina vänner, hej hej.

Bloggkommentatorerna

Japp!

Bilduppdatering

Vi har spelat mycket fruitninja.

Jag har lekt sexig.

Haft besök av min mor och turistat!

Och varit söta i vanlig ordning.

Nå, det här blev en patetisk bilduppdate. Vi har till exempel solat och badat på stranden, cyklat massor, shoppat, jag har lekt med Louise och Miranda hela helgen, varit på f12, haft middagsgäster, ätit både indiskt och på lokala krogen, spelat plump med Carro & Mattias och jobbat röven av oss.

Klagar ej.

Äh jag tycker inte om min blogg längre. Känner att jag inte kan skriva det jag vill skriva, och att jag borde skriva när jag inte orkar skriva. Och att jag glömmer skriva när jag väl vill skriva. haha icke lätt!

Jag mår hus som helst äckligt bra. Trivs på jobbet om dagarna, trivs med min baby på kvällarna. Igår åt vi ute i Hornstull efter jobbet. Satt i många timmar och bara var. Skönt, hemma blir det liksom mer dator och teve. I helgen var mamma här. Nu till helgen kommer Lou. Nästa helg åker vi till Kato Stalos.

I helgen ska jag mysa ihjäl Calle!